bak vinduet.

foto: privat

vi sitter på toget. det regner. og jeg fotograferer lyset som skjærer gjennom dråpene, dråpene som  ligger på vinduet og puster. jeg trekker det inn alt sammen. og det er vakkert.

når jeg var liten brukte jeg å betrakte regndråpene som silte nedover ruten, mens jeg satt i den røde toyotaen til mor. jeg forestilte meg at det var et kappløp mellom alle dråpene. og jeg fulgte dråpene som ble større og større nedover vinduet.  når det ikke regnet brukte jeg å telle vinduene på husene som vi passerte. og jeg laget en regel om at det alltid måtte bli partall. og mens vi suste av sted, satt jeg limt fast til ruten og reknet vinduer og fulgte regndråper. alt mens verden passerte forbi. utenfor.

Legg igjen en kommentar

