rabbit in the sky.

mor hvordan får fiskene puste under vann?

hvor sover de da når de blir trøtte?

og er de ikke redde når det blir mørkt. fordi de har vel ikke gatelys der nede i vannet?

og hva er skyene laget av?

kan man spise skyer til frokost?

de ligner på sukkerspinn.

flyvende sukkerspinn mor.

foto privat.

og noen ganger ser de ut som noe helt annet.skyene. i går når jeg lå i gresset med johannes og stirret, mens skyene svevde. da så jeg en kanin. en kanin med store ører. også lo jeg. johannes han så den ikke. kaninen. men han hadde sett en hai. kan du også se mor. hva vi ser?  fordi johannes sa at dere ikke kunne.fordi faren hans jobber i en bank. og han hadde sagt at vi hallusinerte. jeg skjønte ikke det ordet. men det hørtes ikke snilt ut. de voksne er rare mor. men jeg sa til johannes at du også ser de. kaninene og haiene som svever over oss. også fortalte jeg johannes hemmeligheten vår. at du og jeg bruker og ligge på verandaen på kveldene og se på stjernene og at vi kan se bjørner og vogner som flyr over oss. og den blankeste stjernen. den store. den er faren min. fordi det har du sagt. og når jeg er mørkredd så vet jeg at det ikke er så farlig. fordi der oppe på himmelen lyser de, de snille menneskene som måtte dra for tidlig. de er stjerner, fordi lyset inni dem ikke har sluknet.  men hva er egentlig skyene mor? og er de triste når det regner?

Legg igjen en kommentar

